زمان و شیوه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان دکتری از طریق سهمیه استعدادهای درخشان سال 1404

05 10 2025
کد خبر : 23879470
تعداد بازدید : 453

اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله علمی مقطع دکتری تخصصی سال تحصیلی 1405-1404 از طریق سهمیه استعدادهای درخشان (عادی و استاد محور) به شرح ذیل اعلام می‌گردد: 

دریافت اسامی پذیرفته شدگان مشروط مقطع دکتری

ضمن عرض تبریک به پذیرفته شدگان بدون آزمون مرحله علمی مقطع دکتری تخصصی سال 1404 دانشگاه گیلان، بدینوسیله به اطلاع می‌رساند، ثبت نام مشروط از پذیرفته‌شدگان طی مراحل زیر صورت می گیرد که انجام همه مراحل ثبت نام طبق برنامه زمانی اعلام شده توسط دانشگاه الزامی است. 

مرحله 1- ثبت نام غیرحضوری

از ساعت 10 روز دوشنبه مورخ 1404/07/14  لغایت ساعت 24 سه شنبه مورخ 1404/07/15

پذیرفته شدگان محترم می بایست قبل از ثبت نام غیرحضوری، مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در فایل پیوست را با فرمت‎ jpeg ‎اسکن نمایند.‏

‏- دریافت فایل مدارک لازم جهت اسکن برای پذیرفته شدگان مقطع دکتری.‏

‏- دریافت فایل فرم جایگزین مدرک کارشناسی ارشد برای پذیرفته شدگان مقطع دکتری.‏

 ‏برای شروع فرآیند‎‏ ‏‎ثبت نام ‏‎ ‎الکترونیکی‎ در دانشگاه گیلان، بر روی آدرس sada.guilan.ac.ir کلیک و گزینه "پذیرش" را انتخاب نمایید.

 کلمه کاربری و رمز عبور، شماره ملی و شماره شناسنامه می باشد.‏

ا-الف- در شروع ثبت نام غیرحضوری لازم است، دانشجویان ابتدا نسبت به واریز وجه بابت هزینه کارت دانشجویی، ‏بیمه و مشاوره به مبلغ 2980000 ریال (دویست و نود و هشت هزار تومان) از طریق سامانه اقدام و سپس اطلاعات خواسته شده را تکمیل و مدارک اسکن شده را بارگذاری و نیز کلیه فرم های تعهد را تأیید نمایند ‏و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، گزینه" ارسال جهت بررسی" را انتخاب نمایند‎ .‎

1-ب- پذیرفته شدگان می‌بایست مطابق موارد مندرج در این اطلاعیه، پس از انجام ثبت نام غیرحضوری، با مراجعه مجدد به سامانه مذکور، وضعیت پرونده خود ‏را پیگیری و نسبت به رفع هرگونه نقص احتمالی -که توسط کارشناسان آموزش دانشکده ها در سامانه مذکور به آنان اعلام می گردد، اقدام  و در زمان تعیین ‏شده برای ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه نمایند.

1-ج- دانشجویان، پس از تأیید ثبت نام غیرحضوری توسط کارشناس دانشکده، ‏‎شماره دانشجویی و رمز ورود خود را جهت استفاده از سامانه امور آموزشی ‏دانشگاه دریافت ‏می‌نمایند‎.‎

مرحله 2- ارائه و تحویل اصل مدارک و پیگیری رفع نواقص

2-الف- پذیرفته شدگان محترم پس از تأیید ثبت نام اولیه توسط دانشکده، ضروری است با ارائه اصل کارت ملی و شناسنامه و نیز اصل گواهینامه موقت و یا دانشنامه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در ‏یکی از تاریخهای 1404/07/15 و یا 1404/07/16 شخصاً به آموزش دانشکده مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام اقدام نمایند.‏

یادآوری1: نظر به اینکه اصل مدارک تحصیلی مقاطع قبلی ارائه شده تا زمان فراغت از تحصیل و تسویه حساب در پرونده بایگانی می شود، لازم است پذیرفته ‏شدگان قبل از تحویل، کپی برابر اصل آنها را به تعداد دلخواه نزد خود نگه دارند.‏

یادآوری2: پذیرفته شدگان به شیوه استادمحور می‌بایست جهت تکمیل پرونده نسبت به ارائه اصل سند تعهد محضری با تایید مدیریت محترم حقوقی دانشگاه اقدام نمایند.

2-ب- پیگیری دانشجو جهت تکمیل پرونده ثبت نامی شامل وصول تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیل الزامی است.

جهت دریافت راهنمای درخواست تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبل، طبق فایل راهنما اقدام گردد:      دریافت فایل راهنما

مرحله 3- تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

پذیرفته شدگان محترم می بایست تا تاریخ  15 مهرماه 1404  برای تکمیل پرونده صلاحیت عمومی مدارک لازم ذیل را با فرمت JPG  در یک فولدر زیپ شده با حجم حداکثر 500 کیلوبایت به آدرس ایمیل اداره جذب و هدایت استعدادهای درخشان به نشانی Gutalent@guilan.ac.ir ارسال نمایند.  عنوان ایمیل ارسالی حتما شامل نام و نام خانوادگی دانشجو و رشته قبولی باشد.

راهنمای تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

دریافت فایل اکسل جهت تکمیل پرونده صلاحیت عمومی

با توجه به اینکه ثبت نام قطعی پذیرفته‌شدگان پس از وصول تاییدیه صلاحیت عمومی قابل انجام است، تاکید می‌شود حتماً در مهلت تعیین شده نسبن به تکمیل پرونده برای پیگیری تاییدیه صلاحیت عمومی خود اقدام نمایند.

توضیحات مهم

‏‏1. تمامی دانشجویان پس از دریافت شماره دانشجویی، نسبت به بررسی ثبت انتخاب واحد در سامانه آموزش  دانشگاه به آدرس ‏sada.guilan.ac.ir‏ با کلمه کاربری شماره دانشجویی ‏و رمز عبوری که بعد از تایید نهایی ثبت نام الکترونیکی به ایشان داده می شود، اقدام نمایند (انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید توسط آموزش دانشکده صورت می گیرد).‏

‏2. ‏از پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ حداکثر تا تاریخ 1404/07/30 فارغ‌ التحصیل‌ نخواهند شد، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ "کان‌ لم‌ یکن" تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ ‏آنان‌، طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.‎.‎

‏3. عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در وقت تعیین شده برای ثبت‌نام حضوری، به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

‏4. در صورتی که بین اطلاعات اعلام شده به سازمان سنجش، مدارک بارگذاری شده در ثبت نام الکترونیکی  و اصل مدارک ارائه شده به دانشکده مغایرتی وجود داشته باشد، مسئولیت عواقب بعدی از جمله ‏جلوگیری از ادامه تحصیل توسط دانشگاه، به عهده پذیرفته شده می باشد.‏

‏5. بروز هرگونه مشکل ناشی از تأخیر در ثبت نام الکترونیکی، تحویل اصل مدارک، پرداخت مبالغ شهریه (مخصوص دانشجویان شهریه پرداز) و انتخاب واحد به عهده پذیرفته شده است و دانشگاه می تواند در صورت ‏عدم رفع نواقص از ادامه تحصیل دانشجو جلوگیری نماید.‏

‏6. لازم است پذیرفته شدگان، کلیه مشخصات خود شامل مشخصات شناسنامه ای،.... و آدرس محل سکونت دائم خود یا خانواده خود را به طور کامل‎‏ و ‏دقیق طی فرآیند ثبت نام درج نمایند. ضمناً ضروری است در ‏صورت تغییر آدرس محل سکونت در زمان ثبت نام و یا پس از آن، مراتب به  آموزش دانشکده اعلام شود.‏

براساس اطلاعیه معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به منظور پیاده سازی طرح "ثبت علایق و سوابق دانشجویان نوورود" لازم است دانشجویان محترم جهت ثبت اطلاعات خود از طریق سامانه فرنما به آدرس talent.farnama.net اقدام نمایند.

براساس اطلاعیه معاونت محترم دانشجویی دانشگاه، درخصوص

الف- خوابگاه دانشجویی: پس از تکمیل مراحل ثبت نام غیرحضوری و دریافت شماره دانشجویی، دانشجویان محترم تحصیلات تکمیلی می بایست جهت اطلاع از نحوه و زمان ثبت نام خوابگاه، از طریق سامانه خدمات الکترونیکی معاونت دانشجویی (سامانه بوستان) دانشگاه و اطلاعیه های مندرج در سایت دانشگاه گیلان  اقدام نمایند لازم بذکر است پس از پایان زمان ثبت نام خوابگاه، پرونده متقاضیان بررسی و در قسمت دریافت پیام کارتابل دانشجویان در همان سامانه  بوستان  پاسخ داده خواهد شد بنابراین زمان حضور پذیرفته شدگان محترم برای امورات آموزشی دانشگاه به منزله تحویل خوابگاه نخواهد بود. ورود به سامانه معاونت دانشجویی

ب- مشاوره و درمان: تکمیل اطلاعات در سامانه جامع پایش سلامت  براساس لینک https://health.saorg.ir  الزامی است:

با کلیک بر لینک سامانه سلامت جسم، ضمن پر کردن پرسشنامه، با در دست داشتن کد رهگیری و آزمایشات مذکور(هموگلوبین، هماتوکریت، ویتامین د3، قند خون و tsh)برای تکمیل پرونده پزشکی خود در تاریخ هایی که اعلام خواهد شد به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه گیلان مراجعه نمایید.(لازم به ذکر است که آزمایشات مربوط به  6 ماه تا یک سال قبل هم مورد قبول می باشد.)

دانشجویان محترم شاهد و ایثارگر، برای دریافت اطلاعیه اداره دانشجویان شاهد و ایثارگر اینجا کلیک کنید.‏

 جهت مشاهده آدرس دانشکده های ذیربط و شماره تماس کارشناسان مربوطه اینجا کلیک نمائید.        

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گیلان

برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه می‌توانید 1404 را به 30005019 پیامک کنید.
 دانشگاه گیلان در شبکه‌های اجتماعی
 پیام‌رسان ایتا 
 پیام‌رسان سروش
 پیام‌رسان بله


دسته بندی | برچسب :
اطلاعیه ها

خبر های مهم

Asset Publisher

04 10 2025

آغاز به‌کار مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان

مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان با هدف ارتقای سلامت روانی و ارائه خدمات تخصصی روان‌شناسی و مشاوره به جامعه دانشگاهی و عموم شهروندان، فعالیت خود را آغاز کرد. دکتر ایرج شاکری‌نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و مسئول راه‌اندازی این مرکز، در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز روزافزون جامعه به خدمات روان‌شناختی و اجتماعی، دانشگاه گیلان با ارائه استانداردهای لازم موفق به دریافت مجوز تأسیس مرکز مشاوره و روان‌شناسی از سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در بهمن‌ماه ۱۴۰۳ شد. وی در ادامه افزود: این مرکز با بهره‌گیری از اعضای هیئت علمی متخصص گروه‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، خدمات متنوعی را در حوزه‌های خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی و آموزشی و نیز اجرای انواع آزمون‌های روان‌شناختی از جمله استعداد، هوش و خلاقیت ارائه می‌دهد. دکتر شاکری‌نیا ساعت کاری فعلی مرکز را از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در روزهای کاری اعلام کرد و افزود: با توجه به استقبال مراجعان و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این زمان در آینده نیز افزایش می‌یابد تا امکان پاسخ‌گویی بهتر به نیازهای روان‌شناختی دانشگاهیان و شهروندان فراهم شود. مراجعین محترم می‌توانند جهت تعیین نوبت با شماره 09918595167 و 01333331276  این مرکز که در پردیس دانشگاهی واقع در خیابان ملت روبه‌روی شهربازی پارک قدس قرار دارد، تماس حاصل فرمایند. شایان ذکر است مرکز خدمات مشاوره و روان‌شناسی دانشگاه گیلان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور دکتر سعید حبیبا معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی شد. 

04 10 2025

در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مهدکودک دانشگاه گیلان افتتاح شد

در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف پشتیبانی از دانشگاهیان دارای فرزند، مهدکودک دانشگاه گیلان با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی، سرپرست مدیریت حوزه ریاست و روابط عمومی و مشاور رئيس دانشگاه در امور زنان و خانواده و مسئول دفتر بانوان دانشگاه، افتتاح شد.  این مرکز که با هدف ایجاد محیطی ایمن، پویا و آموزشی برای کودکان ۹ ماهه تا ۶ ساله راه‌اندازی شد، با بهره‌گیری از کادر مجرب و امکانات آموزشی استاندارد، خدمات متنوعی را در زمینه رشد جسمی، ذهنی و عاطفی کودکان ارائه می‌دهد. این اقدام که در راستای سیاست‌های دانشگاه گیلان در حمایت از نهاد خانواده صورت گرفته، اهدافی همچون ارتقای رضایت شغلی و تحصیلی مادران، ایجاد تعادل میان نقش‌های خانوادگی و حرفه‌ای بانوان و گسترش خدمات حمایتی و فرهنگی را دنبال می‌کند و تلاش دارد آرامش خاطر مادران عضو هیئت علمی، کارمند و دانشجو را فراهم آورد تا بتوانند با تمرکز بیشتری به فعالیت‌های علمی، آموزشی و اداری خود بپردازند.

01 10 2025

سرپرست دانشگاه گیلان: بازنشستگان گنجینه ماندگار دانشگاه هستند

در آیینی صمیمی و باشکوه، تالار حکمت دانشگاه گیلان میزبان چهره‌هایی بود که سال‌ها تجربه، تلاش و تعهد را در تار و پود این دانشگاه تنیده‌اند. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان در این مراسم، ضمن گرامیداشت مقام والای بازنشستگان، آنان را گنجینه‌های ماندگار دانشگاه توصیف کرد. سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل پیشکسوتان در شکل‌گیری و توسعه دانشگاه طی بیش از پنج دهه فعالیت، اظهار داشت: دانشگاه گیلان افزون بر دارایی‌های فیزیکی نظیر فضاهای آموزشی، اداری و تجهیزات، از سرمایه‌های انسانی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است که پیشکسوتان دانشگاه بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهند. دکتر باستی با بیان اینکه رتبه هشتم دانشگاه گیلان در میان دانشگاه‌های جامع کشور، حاصل تلاش و همت تمامی دانشگاهیان به‌ویژه پیشکسوتان است، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تجربی بازنشستگان تأکید کرد و افزود: بازنشستگی نه پایان همکاری، بلکه آغاز نوعی تعامل جدید است و بهره‌مندی از توانمندی‌های پیشکسوتان در هدایت پایان‌نامه‌ها، تجربه‌نگاری اداری و تدوین تاریخ شفاهی دانشگاه از جمله فرصت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. دکتر بابک توکلی، سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه هم در این مراسم، با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشگاه گیلان، توسعه امروز این مجموعه علمی را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه بازنشستگان و حمایت خانواده‌های آنان دانست. وی با تأکید بر لزوم بهره‌برداری از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان، خاطرنشان کرد: دانشگاه در تلاش است با اجرای اقدامات زیرساختی در حوزه رفاه، به‌ویژه در زمینه بیمه تکمیلی، شرایطی فراهم آورد تا بازنشستگان نیز در کنار سایر اعضای دانشگاه از خدمات رفاهی مناسب بهره‌مند شوند. دکتر حسین قنادزاده گیلانی، رئیس کانون صنفی بازنشستگان دانشگاه گیلان هم در این آیین، ضمن قدردانی از حضور بازنشستگان و اهتمام مسئولان دانشگاه در برگزاری این آیین، بر ضرورت بهره‌گیری از تجربیات همکاران بازنشسته تأکید کرد و خواستار پیگیری مطالبات صنفی و اجرای همسان‌سازی حقوق آنان شد.

01 10 2025

تعمیق روابط علمی ایران و روسیه در چارچوب همکاری‌های مشترک دانشگاه گیلان و آستراخان

در راستای توسعه مناسبات علمی و آموزشی بین‌المللی، دانشگاه گیلان میزبان هیئتی از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه بود که در این نشست، طرفین بر گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تبادل دانشجو تأکید کردند. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان، ضمن خوشامدگویی به اعضای هیأت روسی، با اشاره به پیشینه همکاری‌های بین دو دانشگاه، به معرفی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و بین‌المللی دانشگاه گیلان پرداخت و آمادگی این دانشگاه را برای گسترش تعاملات دوجانبه با دانشگاه دولتی آستراخان اعلام کرد. دکتر علی بانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر مسعود اصفهانی، سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه  نیز در این نشست، با اشاره به نقش اتحادیه دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای کاسپین، به اهمیت فعالیت کمیسیون‌های تخصصی فناوری، آموزشی و دانشجویی در ایجاد پیوندهای منطقه‌ای تأکید کردند و خواستار گسترش همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌های عضو شدند. دکتر یکاترینا پاخوموا معاون علمی بین‌المللی و دکتر گالینا استانکوویچ معاون آموزشی دانشگاه دولتی آستراخان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به کشور ایران و قدردانی از میزبانی دانشگاه گیلان، بر ضرورت طراحی نقشه راه همکاری و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک تأکید کردند و ابراز امیدواری کردند که روابط علمی میان دو دانشگاه فراتر از سطح فعلی توسعه یابد. در این نشست، طرفین در خصوص تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بر اساس موضوعات پیشنهادی دانشگاه دولتی آستراخان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همکاری در اجرای کنفرانس‌های علمی، به بحث و تبادل نظر پرداختند. گفتنی است دانشگاه دولتی آستراخان، یکی از اعضای مؤسس اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای کاسپین است که در کشور روسیه قرار دارد و با دانشگاه گیلان قرارداد همکاری در خصوص تبادل دانشجو دارد.

01 10 2025

هم‌افزایی دانشگاه گیلان و سازمان امور دانشجویان برای اجرای الگوی نوین تغذیه دانشجویی

در نشست مشترک سرپرست دانشگاه و معاونین و جمعی از مدیران دانشگاه با مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان، اجرای طرح الگوی نوین تغذیه با هدف افزایش کیفیت، تنوع خدمات و رضایتمندی دانشجویان، در بهبود تجربه دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.  دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست، با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی حوزه معاونت دانشجویی در ارتقاء کیفیت خدمات دانشگاهی، افزود: ماهیت کاری این حوزه به گونه‌ای است که زمینه مناسبی برای بروز خلاقیت، نوآوری و تنوع در ارائه خدمات به دانشجویان فراهم می‌آورد. وی با تأکید بر ظرفیت‌های انسانی موجود در دانشگاه، خاطرنشان کرد: ترکیب مدیریتی دانشگاه به نحوی شکل گرفته که اغلب مدیران پیشینه‌ای فعال در حوزه امور دانشجویی دارند و با فرآیندها، چالش‌ها و نیازهای این بخش به‌خوبی آشنا هستند که این شناخت عمیق از مسائل دانشجویی، امکان تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و اجرای برنامه‌های مؤثرتر را فراهم می‌کند.  دکتر حسین امامعلی‌پور مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان نیز در این نشست، با اشاره به اهمیت بهبود خدمات رفاهی در دانشگاه‌ها، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در حوزه دانشجویی، ارتقاء کیفیت تغذیه و افزایش رضایتمندی دانشجویان است که نیازمند بازنگری در شیوه‌های اجرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین است. وی با معرفی «طرح الگوی نوین تغذیه دانشجویی» به‌عنوان رویکردی تحول‌گرا، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف تنوع‌بخشی به خدمات تغذیه‌ای، ارتقاء کیفیت غذا و ایجاد فضای رقابتی میان رستوران‌های دانشجویی طراحی شده و در شورای وزیران نیز به تصویب رسید که بر اساس این الگو، رستوران‌های مکمل در کنار رستوران‌های دولتی فعالیت خواهند کرد تا دانشجویان بتوانند از گزینه‌های متنوع‌تری بهره‌مند شوند. دکتر امامعلی‌پور با تأکید بر حفظ ساختار فعلی تغذیه در دانشگاه‌ها، افزود: رستوران‌های دولتی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد و رستوران‌های مکمل به‌عنوان ظرفیت‌های جدید، در کنار آن‌ها قرار می‌گیرند که هدف اصلی این طرح، ارتقاء سطح خدمات، افزایش کیفیت غذا، کاهش ازدحام در مراکز تغذیه و فراهم‌سازی انتخاب‌های متنوع برای دانشجویان است. وی در ادامه با اشاره به مزایای اجرایی این طرح، تأکید کرد: اجرای الگوی نوین تغذیه دانشجویی ضمن ایجاد امکان نظارت مدیریتی دقیق‌تر، زمینه‌ساز کاهش تمرکز دانشگاه‌ها بر امور اجرایی و تمرکز بیشتر بر مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی خواهد بود. همچنین با ورود بخش‌های مکمل، فضای رقابتی سالمی میان مراکز تغذیه ایجاد می‌شود که در نهایت به بهبود کیفیت خدمات و رضایت بیشتر دانشجویان منجر خواهد شد. مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح «تاک» در رستوران‌های مکمل، می‌تواند به‌عنوان الگویی موفق در مسیر ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان مورد توجه قرار گیرد و به دانشگاه‌ها در تحقق اهداف کلان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کمک کند. شایان ذکر است در این نشست، در راستای بهبود تجربه تغذیه‌ای و ارتقاء خدمات رفاهی دانشجویان گزارشی از اقدامات معاونت دانشجویی دانشگاه گیلان در زمینه تغذیه ارائه شد که شیوه‌های مختلف تغذیه‌ای با بهره‌گیری از روش‌های تحلیلی مورد ارزیابی قرار گرفت و شاخص‌های کلیدی هر روش از لحاظ کیفیت خدمات، رضایتمندی دانشجویان و امکان‌سنجی اجرایی بررسی شد.

01 10 2025

با حکم وزیر علوم؛ دکتر علی باستی نماینده وزارت علوم و رئیس دانشگاه معین استان گیلان شد

طی حکمی از سوی دکتر حسین سیمایی صراف وزير علوم، تحقيقات و فناوری، دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان به سمت نماینده وزير علوم، تحقيقات و فناوری در استان گیلان و رئیس دانشگاه معین استان منصوب شد. بر اساس این حکم، دکتر سیمایی صراف با تأکید بر لزوم پیگیری و انجام وظایف کارگروه استانی مندرج در آئین‌نامه مدیریت استانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، خواستار پیگیری اجرای وظایف محول‌شده وزارت به شورای مدیریت آموزش عالی استان، احصا و پیشنهاد وظایف و مأموریت‌های قابل واگذاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، دانشجویی و سایر موارد به شورای مرکزی مدیریت استانی، تشکیل منظم جلسات کارگروه استانی و گزارش عملکرد دوره‌ای و سالانه به شورای مرکزی، ایجاد سامانه اطلاعات آموزش عالی، پژوهش و فناوری استان و تبادلات مؤثر درون‌ستادی میان حوزه‌های ستاد و صف شد. وزیر علوم با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از نگاه فرادانشگاهی و فراگیر، خواستار استفاده مطلوب از ظرفیت‌های مسئولان و نخبگان استان در راستای تحقق اثربخش وظایف محول‌شده و ارتقای کیفیت آموزش عالی استان طبق برنامه‌های ملی شد.

30 09 2025

دانشگاه گیلان، حلقه اتصال مادران، فرزندان و فناوری در مسیر اقامه نماز

سی‌ودومین اجلاس سراسری نماز با موضوع «اقامه نماز، مادران، فرزندان و فناوری‌های نوین و راهبردی» در 17 مهرماه ۱۴۰۴ به میزبانی استان گیلان برگزار می شود. دکتر علی باستی، سرپرست دانشگاه گیلان و مسئول کمیته علمی اجلاس، با اشاره به اهمیت این رویداد گفت: «نماز، ستون هویت دینی و فرهنگی است و در عصر فناوری‌های نوین، باید با بهره‌گیری از ابزارهای ارتباطی و ظرفیت‌های علمی، آن را در متن زندگی نسل آینده جاری ساخت و دانشگاه‌ها در این مسیر، نقش راهبردی و تمدن‌ساز دارند. دکتر باستی با بیان اینکه دبیرخانه اجلاس تاکنون ۱۴۲۲ اثر از سراسر کشور دریافت کرده است، افزود: پس از ارزیابی اولیه، ۷۲۳ اثر در قالب‌های مقاله، پوستر، اینفوگرافی، تجربه زیسته و سایر تألیفات مرتبط برای داوری نهایی انتخاب شده‌اند که نشان از استقبال گسترده نخبگان علمی و فرهنگی کشور دارد. مسئول کمیته علمی سی‌ودومین اجلاس سراسری نماز گفت: محورهای علمی اجلاس شامل بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای زیست فناورانه در تربیت دینی فرزندان، توسعه و ترویج فرهنگ نماز با بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات، و بازسازی شخصیت متعالی دینی و معنوی آینده‌سازان در عصر رشد فناوری‌های نوین است. دکتر باستی همچنین با اشاره به مشارکت فعال استان گیلان در این رویداد، اظهار داشت: استان گیلان رتبه دوم ارسال آثار را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داد. سرپرست دانشگاه گیلان افزود: برای نخستین‌بار و با پیگیری‌های مستمر دانشگاه گیلان، مجوز مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) برای این اجلاس اخذ شد که گامی مهم در ثبت و اعتباربخشی علمی آثار اجلاس محسوب می‌شود.

30 09 2025

پدافند غیرعامل؛ نقشه راه دانشگاه گیلان برای تاب‌آوری در برابر بحران‌ها

نشست اعضای کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه گیلان با هدف برنامه‌ریزی و ارتقاء سطح آمادگی دانشگاه برای مقابله با بحران‌های احتمالی در ایام سرد سال، از جمله سرما، بارش برف و قطعی گاز و برق و ... با حضور سرپرست دانشگاه و جمعی از مسئولان واحدهای ستادی و دانشکده‌ها، در اتاق شورای حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد. دکتر علی باستی سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست با تأکید بر ضرورت پیشگیری از حوادث و کاهش آسیب‌های ناشی از رخدادهای غیرمترقبه، بر آموزش جنبه‌های مختلف پدافند غیرعامل و برگزاری مانورهای آمادگی در سطح دانشگاه تأکید کرد. دکتر بابک توکلی سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع و جانشین رئیس دانشگاه در ستاد پدافند غیرعامل نیز در این نشست، با اشاره به شرایط خاص کشور، بر لزوم آمادگی همه‌جانبه دانشگاه در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و مواردی چون پشتیبان‌گیری از اطلاعات، آماده‌سازی اتوبوس‌ها برای سرویس‌دهی اضطراری، آمادگی واحدهای فناوری اطلاعات و دانشکده‌ها برای آموزش مجازی، تأمین تغذیه اضطراری برای دانشجویان، آمادگی مرکز درمان برای ارائه خدمات در شرایط بحرانی، تهیه ژنراتور برق برای اماکن حیاتی، تأمین UPS برای واحدهای IT و هماهنگی میان واحدهای مستقر در مجتمع اصلی دانشگاه و واحدهای پراکنده را از جمله اقدامات ضروری برشمرد. در این نشست همچنین اعضای کمیته پدافند، ضمن تبادل دیدگاه‌ها و تجربیات، راهکارهایی عملیاتی برای مواجهه با شرایط اضطراری را مطرح کردند و مقرر شد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای مانورهای عملیاتی، تأمین سوخت جایگزین و سازماندهی نیروهای خدماتی خوابگاه‌ها و فضای سبز در شرایط بارش برف انجام پذیرد.